KPiQe-HF1Oq8AMv1Rrckf50stBA گزارش بليچر ريپورت ازحضور ايران درجام جهاني

گزارش بليچر ريپورت ازحضور ايران درجام جهاني

اما تيم ملي فوتبال ايران پس از صعود به جام جهاني 2014 بي‌سرو صدا بوده است. آنها موفق شدند با برتري برابر کره‌جنوبي در اولسان به عنوان تيم نخست به جام جهاني صعود کنند، اما آنقدر اين تيم در چند ماه اخير بي‌سرو صدا بوده است که خيلي‌ها فراموش کرده‌اند ايران يکي از تيم‌هاي صعود کرده به جام جهاني 2014 بوده است.

به نقل از ايسنا،سايت بليچر ريپورت در گزارشي به بررسي وضعيت تيم ملي فوتبال ايران پرداخته است.

** مسير طولاني

جام جهاني 2014 که تابستان آينده در برزيل برگزار مي‌شود، چهارمين حضور تيم ملي ايران در تاريخ جام جهاني است. ايران آخرين بار در جام جهاني 2006 آلمان حضور داشت و اکنون پس از 8 سال غيبت دوباره به جمع بزرگان فوتبال جهان برگشته است. ايران اولين بار در سال 1978 به جام جهاني صعود کرد. تيم ملي ايران پس از بازي‌هاي خوب در انتخابي جام جهاني آرژانتين موفق شد به جام جهاني 1978 صعود کند. آنها در دور اول انتخابي جام جهاني 1978 همه بازي‌هاي خود را بردند و در دور دوم انتخابي جام جهاني 1978 موفق شد از 8 بازي خود 14 امتياز کسب کند تا مقتدرانه به جام جهاني صعود کند.

با در نظر گرفتن اينکه در آن سال آسيا و اقيانوسيه تنها يک سهميه براي جام جهاني داشت، صعود ايران به اين رقابت‌ها يک موفقيت بزرگ براي تيم ملي ايران بود. آنها بازي‌هاي جام جهاني را با شکست برابر هلند مدعي آغاز کردند. سپس در دومين ديدار خود با اسکاتلند به تساوي يک بر يک رسيدند و در بازي بعدي خود پس از نمايش ضعيف برابر پرو در نيمه نخست شکست خوردند. ايران براي حضور در جام جهاني بعدي خود 20 سال انتظار کشيد. بازي‌هاي انتخابي جام جهاني 1998 در قاره آسيا بسيار فشرده برگزار شد و در نهايت سه تيم ژاپن، کره‌جنوبي و عربستان موفق شدند به جام جهاني صعود کنند و ايران به پلي‌اف راه يافت تا ايران براي صعود به جام جهاني 98 حريف استراليا شود. دو تيم در بازي رفت خود جلوي چشمان 130 هزار نفر به تساوي يک بر يک رضايت دادند. يک هفته بعد ايران در بازي برگشت برابر استراليا به تساوي 2 بر 2 رسيد تا به لطف گل زده در خانه حريف به جام جهاني 1998 صعود کند. ايران در جام جهاني 98 برابر يوگسلاوي و آلمان نمايش خوبي از خود نشان داد و برابر آمريکا به پيروزي رسيد. درست است که ايران نتوانست از گروه خود صعود کند اما ايراني‌ها از اين تورنمت به عنوان يک دستاورد ياد مي‌کنند. زيرا آنها موفق شدند اولين برد خود در جام جهاني را برابر آمريکا کسب کنند. دو تيم ايران و امريکا در ابتداي مسابقه با يکديگر عکس يادگاري انداختند و به يکديگر هديه دادند. ايران در اين ديدار که در ورزشگاه ليون برگزرا شد موفق شد با نتيجه 2 بر يک آمريکا را شکست دهد تا افتخار آميز ترين لحظات ايران در تاريخ جام جهاني شکل گيرد.

ايران پس از صعود نکردن به جام جهاني 2002 که براي اولين بار به قاره آسيا آمده بود، موفق شد به جام جهاني 2006 صعود کند. ايران در جام جهاني 2 شکست پي‌در پي را برابر مکزيک و پرتغال در همان دور اول تجربه کرد و تنها موفق شد در بازي آخر خود يک امتياز از تيم تازه صعود کرده آنگولا بگيرد. جام جهاني 2006 يک حضور نه چندان جالب و خوب براي تيم ملي ايران بود.

شير‌هاي آسيا اين‌بار در جام جهاني 2014 به چيز‌هاي بزرگ فکر مي‌کنند. تيم ملي ايران در تاريخ جام جهاني 9 بار به ميدان رفته است که تنها در يک ديدار به پيروزي رسيده است، 2 تساوي کسب کرده است و در 6 بازي خود طعم شکست را چشيده.

**بازگشت به برزيل

تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي آسيا توانست نتايج خوبي کسب کند و خود را براي انتخابي جام جهاني 2014 آماده کرد. تيم ملي ايران موفق شد در جام ملت‌هاي آسيا که در قطر برگزار مي‌شد ابتدا عراق را از پيش روي بردارد، سپس کره‌شمالي را شکست داد و با شکست امارات توانست با کسب 9 امتياز به عنوان تيم نخست قاطعانه به مرحله بعد صعود کند. البته تيم ملي ايران در گل زدن کار سختي داشت به همين خاطر آنها نتوانستند از پس کره‌جنوبي بر بياييند و در نهايت با يک گل شکست خوردند تا از گردونه رقابت‌ها حذف شوند. تک گل اين ديدار را يون بيت گارام به ثمر رساند.

تيم ملي ايران در راه صعود به جام جهاني 2014 با تيم‌هاي کره‌جنوبي، لبنان، ازبکستان و قطر همگروه شد. ايران شايد در بعضي از بازي‌هاي خانگي خود متزلزل ظاهر شد اما در نهايت موفق دشدند با برتري برابر قطر,، کره‌جنوبي و ازبکستان تفاوت‌هايشان را با بقيه تيم‌ها نشان دهند و به جام جهاني صعود کنند. پيروزي ايران برابر کره‌جنوبي در اولسان باعث شد تا همه بازيکنان ايران در کنار کارلوس کي‌روش دستيار سابق سر آلکس فرگوسن در منچستر يونايتد به شادي بپردازند و سعود به جام جهاني را جشن بگيرند.

به نقل از آسوشيدو پرس، کارلوس کي‌روش نمايش تيم ملي ايران راربرابر کره‌جنوبي نمايش يک تيم با روحيه خوب و نظم بالا توصيف کرد. خوشحالي بازيکنان تيم ملي ايران به تهران و شهر‌هاي ايران کشيده شد و مردم به خيابان‌ها آمدند و به جشن و پايکوبي پرداختند.

فيفا، رضا قوچان‌نژاد که در بازي آخر تيم ملي موفق شد دروازه کره‌جنوبي را باز کند به عنوان پسر طلايي ايران معرفي کرد. او در کنار آندرانيک تيموريان و اشکان دژاگه ستاره‌هاي ايران در جام جهاني 2014 خواهند بود. در کنار آنها جواد نکونام حضور دارد که کاپيتان تيم ملي ايران است که نقش محوري در مرکز زمين دارد.

 



**ايران در جام جهاني

ايران در دور انتخابي جام جهاني 2014 نمايش خوبي داشت و در 8 بازي خود تنها 2 گل دريافت کرد. دفاع ايران در انتخابي جام جهاني فقط برابر لبنان و ازبکستان کم آورد که باعث شد دروازه‌تيم ملي ايران باز شود اما در ساير بازي‌ها دروازه ايران بسته ماند. ايران در دور انتخابي نمايش خوبي از خود نشان داد که مي تواند ايراني‌ها را به جام جهاني 2014 اميدوار کند. ازبکستان، کره‌جنوبي (دو بار) و قطر تيم‌هاي بودند که با تک‌گل ايران در نيمه دوم شکست خوردند. اگر ايران بتواند همين عملکرد را در جام جهاني از خود نشان دهد مطمئنا به حريفي سرسخت براي بقيه تيم‌ها تبديل خواهد شد.

حضور کارلوس کي‌روش موزامبيکي‌الاصل در تيم ملي ايران نيز قدرت ايران را بالا برده است. او که در جام جهاني 2014 هدايت تيم ملي پرتغال را بر عهده داشت، در جام جهاني 2014 روي نيمکت تيم ملي ايران خواهد نشست. البته پرتغال با کي‌روش در جام جهاني قبلي چندان عملکرد خوبي نداشت. آنها به جز بازي با کره‌شمالي که موفق شدند 7 گل به ثمر برسانند، در بقيه بازي هاي خود نتوانستند گلزني کنند تا در دور دوم حذف شوند. البته پرتغال در جام جهاني تنها يک گل دريافت کرد که از اسپانيا در دور دوم بود. گلي که باعث حذف شاگردان کي‌روش شد. ايران کي‌روش شبهت زيادي با تيم ملي پرتغال در جام جهاني 2010 دارد. درست است که ايران خيلي سخت گلزني مي‌کند اما براي گل‌زدن به اين تيم نيز خيلي بايد تلاش کرد.

ايران که اکنون در رده 49 جهان قرار دارد مي‌تواند به هدف خود که صعود به دور دوم جام جهاني است برسد. به نظر مي‌رسد با توجه به ناکامي در دوره‌هاي قبل اين‌بار صعود به دور دوم جام جهاني هدف منطقي براي ايران باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: گزارش بليچر ريپورت ازحضور ايران درجام جهانيتیم ملی ایران در جام جهانی, جام جهانی 2014 برزیل, iri national football team, fifia world cup, 2014 brazil, ,

.:: آخرین مطالب ::.

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )