KPiQe-HF1Oq8AMv1Rrckf50stBA بيت‌آشور: به اصالتم افتخار مي‌کنم

بيت‌آشور: به اصالتم افتخار مي‌کنم

 

استيون بيت‌آشور، بال ايراني تيم فوتبال سن‌خوزه ارث‌کوئيک که از سوي کارلوس کي‌روش براي بازي مقابل تايلند در چارچوب رقابت‌هاي مرحله مقدماتي جام ملت‌هاي 2015 آسيا دعوت شده بود، پس از 21 سال به ايران بازگشت و اولين بازي ملي‌اش را براي ايران انجام داد.به گزارش تسنيم، اين بازيکن 26 ساله به تازگي با خبرنگار شبکه BBC مصاحبه‌اي انجام داده که در زير مي‌خوانيد:

بيت‌آشور که از سفر به ايران خوشحال به نظر مي‌رسيد در خصوص حضور در زادگاه خانواده‌اش گفت: حضور در ايران و بازي براي تيم ملي برايم خيلي جالب بود ولي شايد جالب‌ترين قسمت سفرم به ايران شعاري بود که هواداران در ورزشگاه آزادي سر مي‌دادند. آنها يکصدا فرياد مي‌زدند «بيت‌آشور، بيت‌آشور، خوش آمدي به ايران». در ميانه بازي هم در حالي‌که هنوز روي نيمکت بودم تماشاگران به يکباره با سر دادن شعار «بيت‌آشور رو بگذار داخل زمين» خطاب به کي‌روش خواهان حضور من در زمين مسابقه شدند.

وي به عنوان بازيکني که در آمريکا متولد شده و در ينگه دنيا فوتبالش را دنبال کرده اما حالا براي تيم ملي ايران بازي مي‌کند از تجربه‌اش در ايران اينطور گفت: حضور در ايران واقعاً تجربه خيلي جالبي بود. ايراني‌ها به شدت عاشق فوتبال هستند و بازيکنان تيم ملي هم براساس چيزي که متوجه شدم از ديدن من در تيم که يک ايراني - آمريکايي بودم هيجان‌زده شده بودند. هم‌اتاقي من دنيل داوري، دروازه‌بان ايراني - آلماني بود و در بيشتر زمان اردو با هم بوديم و هر کس که ما را مي‌ديد مي‌گفت اوه اين داوري است، اوه اين بين‌آشور است. خيلي‌ها ما را مي‌شناختند و درخواست گرفتن عکس يادگاري مي‌کردند.

اين بازيکن ايراني - آمريکايي تصريح کرد: اولين سفرم به ايران در سن 5 سالگي بود و بازگشتم به زادگاه خانواده‌ام درست پس از 21 سال صورت گرفت. خيلي براي من جالب بود که اقوامم را مجدداً مي‌ديدم. برايم جالب بود که آنها هنوز من را به خاطر داشتند و من هم خاطرات دوران کودکي‌ام را تا حدودي به ياد آوردم.

بيت‌آشور در پاسخ به اين پرسش که «با توجه به اينکه در آمريکا بزرگ شده‌اي از نظر فرهنگي خودت را بيشتر به فرهنگ کدام کشور نزديک مي‌داني؟ براي مثال ترجيح مي‌دهي در جشن سال نوي ايرانيان شرکت کني يا در جشن کريسمس حضور داشته باشي؟» گفت: من هر ساله در جشن سال نوي ايرانيان در سن‌خوزه شرکت مي‌کنم، چون به اصالتم خيلي افتخار مي‌کنم اما با اين حال کريسمس را هم جشن مي‌گيرم.

وي به اين پرسش که «تو در برهه‌اي به تيم ملي دعوت شده‌اي که به نظرم مي‌رسد روابط سياسي 2 کشور ايران و آمريکا رو به بهبود است. اين موضوع را چطور ارزيابي مي‌کني؟» اينگونه پاسخ داد: گفته مي‌شود که 2 کشور براي انجام يک بازي دوستانه با هم مذاکره کرده‌اند. نمي‌دانم که اين موضع چقدر صحت داشته باشد ولي به نظرم اگر اين بازي عملي شود ايران و آمريکا نشان مي‌دهند که مي‌توانند روابط خود را از زمين فوتبال بهبود ببخشند و ما هم از اين موضوع خوشحال خواهيم شد.

اين بازيکن ايراني - آمريکايي در خصوص بازيکنان دومليتي ايران و انتقاداتي که به سرمربي پرتغالي تيم ملي در اين زمينه مي‌شود، گفت: کارلوس کي‌روش در مدتي که در تيم ملي بوده براي اين تيم خيلي زحمت کشيده و سعي کرده بازيکنان ايراني الاصلي را که در خارج از کشور بازي مي‌کردند را کشف و به ترکيب تيمش دعوت کند. نبايد در اين خصوص به کي‌روش خرده گرفت، چون اين اتفاق در تيم‌هاي بزرگ جهان هم مي‌افتد و کسي نمي‌گويد که شما حتماً بايد در کشوري که قصد بازي کردن براي آن را داري متولد شده باشي!

وي افزود: کي‌روش در اين مدت از بازيکناني ايراني‌ الاصلي همچون رضا قوچان‌‌نژاد، اشکان دژاگه، دنيل داوري و من براي حضور در ترکيب تيمش دعوت به عمل آورده که همگي به زبان انگليسي مسلط هستيم. دنيل نيز مانند من فارسي بلد نيست و در طول مدتي که در اردو بوديم با هم انگليسي صحبت مي‌کرديم. البته بيشتر بازيکنان تيم ملي مي‌توانند به خوبي انگليسي صحبت کنند و ما اگر کمي زبان فارسي خود را تقويت کنيم اوضاع خيلي بهتر خواهد شد.

بيت‌آشور در پايان اين مصاحبه عنوان کرد چلوکباب را به چيزبرگر ترجيح مي‌دهد و بين نوشابه يا دوغ طرفدار نوشيدني سنتي ايراني‌‎ها است ولي از خوردن نوشابه هم بدش نمي‌آيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: steven beitashour, iran, america, soceer, football iran, friendly match, مهرداد بیت آشور, استیون, ایرانی الاصل, فوتبال کشورمان, بقازی دوستانه, آمریکا, ,

.:: آخرین مطالب ::.

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )